Novi nastavni plan i program preddiplomskog/diplomskog i doktorskog studija pedagogije, potpuno usklađen prema odrednicama Bolonjskog procesa i usporediv sa sličnim studijima na europskim sveučilištima, dio je orijentacije Odsjeka za pedagogiju prema suvremenoj svučilišnoj nastavi, aktivnoj participaciji studenata tijekom studija i poticanja izvrsnosti, što je prepoznato na razini Hrvatske, ali i šireg okružja.

Odsjek za pedagogiju, profesori i studenti surađuju s različitim visokoškolskim, znanstvenim i stručnim institucijama iz područja pedagogije u Europi i svijetu.

Na doktorski studij pedagogije, posljednjih godina, redovito se upisuju i studenti izvan Hrvatske, kao Konstadinos Argiris iz Grčke, Majda Naji iz Slovenije, Anto Prgomet koji živi i radi u Njemačkoj, Suzana Rukavina iz Vojvodine/Srbije i Anita Lukenda iz Bosne i Hercegovine.

Ph. D. Steve Johnson održao predavanje za studente III. godine

steve1

U srijedu 17. listopada 2007. održano je predavanje na temu: Kako akademska zajednica može doprinijeti obrazovanju društveno odgovornih građana?

Predavanju su prisustvovale predstavnice Volonterskog centra Zagreb te studenti III. godine jednopredmetnog i dvopredmetnog studija pedagogije.

Gost predavač Ph. D. Steve Johnson, Portland State University, USA tom je prilikom, na primjeru prakse sveučilišta na kojem radi, odgovorio na sljedeća pitanja:

• Kako sveučilišta odgovaraju na probleme s kojima se suočava (globalna) zajednica?
• Trebaju li uopće nuditi odgovore i uključivati se u rješavanje problema zajednice?
• Koja je veza između akademske zajednice, doprinosa unapređenju kvalitete života u zajednici i obrazovanja aktivnih i društveno odgovornih građana?

te na taj način ukazao na važnost civilnog zalaganja sveučilišta te koristi koje u takvoj simbiozi imaju obje strane – sveučilište i zajednica u kojoj djeluje. Kako bismo razvijali socijalno i ekološki održivo društvo, moramo, kako Johnson kaže, upregnuti mudrost svih i stvoriti novi oblik upravljanja zajednicom. Kako bismo mogli uopće i razmišljati o tom putu, u našoj zajednici moraju živjeti aktivni i društveno odgovorni građani. Ako to želimo, tada moramo pogledati u sveučilište i zapitati se – osiguravaju li naša sveučilišta studentima mogućnosti za stjecanje znanja i vještina za aktivno građanstvo? Hoće li naši studenti moći uspješno rješavati probleme u privatnom, javnom i civilnom sektoru?

  21. 05. 2007.  //  18:12