Revidirani plan i program Doktorskog studija pedagogije
Plan i program u MS Word formatu možete preuzeti ovdje
Vodič kroz studij
Doktorski studij pedagogije predviđen je u trajanju od tri godine, a koncipiran je tako da se može studirati uz puni angažman “full-time” (redoviti studenti) ili studij s dijelom radnog vremena “part-time” u dvostruko duljem trajanju.
Studij je organiziran u više smjerova unutar kojih su u modulima grupirana odgovarajuća tematska područja/discipline. Neposredna nastava unutar pojeding smjera/modula predviđena je u manjem opsegu, budući da je koncepcija studija usmjerena na individualni i samostalni rad studenta: individualne konsultacije s predavačima, mentorski i konzultativni pristup, individualni program studija (privatissimum)… tijekom trajanja cijelog studija i izrade doktorske disertacije.
Struktura doktorskog studija pedagogije predviđa raznolike aktivnosti studenta:
– sudjelovanje u nastavi tijekom prve i druge godine studija;
– kontinuirani rad s mentorom;
– znanstveno-istraživački rad;
– sudjelovanje na znanstvenim skupovima/kolokvijima
– objavljivanje znanstvenih radova u relevantnim časopisima.
Postupak izbora mentora, sudjelovanja u znanstveno-istraživačkim projektima, prijave i izrade doktorskog rada provodit će se u skladu s Pravilnikom o poslijediplomskom studiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i odlukama Vijeća poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije.
Popis obveznih i izbornih predmeta i/ili modula s brojem sati aktivne nastave potrebnih za njihovu izvedbu i brojem ECTS bodova.
Smjer: Kurikulum suvremenog odgoja i škole
Smjer: Rani odgoj i obrazovanje u institucijskom i obiteljskom okruženju
Smjer: Kurikulum suvremenog odgoja i škole
Voditelji:
– prof.dr.sc. Vlatko Previšić
– prof.dr.sc. Vladimir Jurić
STUDIJSKI MODULI
MODUL 1. – KURIKULARNE TEORIJE
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Teorijsko-metodološka struktura i filozofija kurikuluma |
20 |
10 |
O |
V. Previšić |
Metodologijski pristupi istraživanju kurikuluma |
20 |
10 |
O |
A. Sekulić-Majurec |
Didaktičke okosnice kurikuluma |
15 |
5 |
I |
V. Jurić |
Kurikularne odrednice suvremene nastave |
15 |
5 |
I |
V. Jurić |
Sukonstrukcija skrivenog kurikuluma |
15 |
5 |
I |
V. Previšić |
Kurikularni standardi |
15 |
5 |
I |
M. Palekčić |
Odgojne paradigme u pedagogiji |
15 |
5 |
I |
D. Vican |
MODUL 2. – ŠKOLSKI KURIKULUM
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Kurikulum suvremene škole |
20 |
10 |
O |
V. Jurić |
Metodologija izgradnje školskog kurikuluma |
20 |
10 |
O |
V. Jurić |
Lokalni, nacionalni i internacionalni standardi školskog kurikuluma |
15 |
5 |
I |
M. Palekčić |
Alternativne i privatne škole |
15 |
5 |
I |
V. Previšić |
Eksterno i interno vrednovanje školskog kurikuluma |
15 |
5 |
I |
M. Matijević |
Školski sustav kao kurikulrani okvir |
15 |
5 |
I |
V. Strugar |
MODUL 3. – KURIKULUM SOCIJALNIH KOMPETENCIJA I ODNOSA U ŠKOLI
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Socijalizacijski procesi u obrazovanju |
20 |
10 |
O |
V. Previšić |
Poremećaji u ponašanju djece i mladeži |
15 |
5 |
I |
S. Uzelac
D. Buoillet |
Preventivni i resocijalizacijski sadržaji i procesi |
15 |
5 |
I |
V. Previšić |
Integracija djece s posebnim potrebama u odgoju i školi |
15 |
5 |
I |
N. Hrvatić |
Pedagoška dijagnostika |
15 |
5 |
I |
M. Palekčić |
MODUL 4. – KURIKULUM NASTAVNIČKE KOMPETENCIJE
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Profesionalne kompetencije nastavnika |
20 |
10 |
O |
M. Palekčić |
Standardi nastavničke izobrazbe |
15 |
5 |
I |
M. Palekčić |
Organizacija i sadržaji izobrazbe nastavnika |
15 |
5 |
I |
S. Bašić |
Modeli izobrazbe nastavnika |
15 |
5 |
I |
N. Hrvatić |
Dokimološka i dijagnostička kompetencija nastavnika |
15 |
5 |
I |
V. Jurić |
MODUL 5. – INTERKULTURALNI KURIKULUM
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Interkulturalni kurikulum suvremenog obrazovanja |
20 |
10 |
O |
N. Hrvatić |
Interkulturalno obrazovanje i škola |
15 |
5 |
I |
V. Previšić |
Europski pristup obrazovanju za demokratsko građanstvo |
15 |
5 |
I |
V. Spajić – Vrkaš |
Pojmovni modeli kulture |
15 |
5 |
I |
V. Katunarić |
Interkulturalne kompetencije nastavnika |
15 |
5 |
I |
E. Piršl |
MODUL 6. – PEDAGOŠKI MENADŽMENT
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Pedagoški menadžment u obrazovanju |
20 |
10 |
O |
V. Jurić |
Struktura i operativni postupci u menadžmentu |
15 |
5 |
I |
V. Jurić |
Pedagoška razvojno-savjetodavna djelatnost u obrazovanju |
15 |
5 |
I |
S. Staničić |
Školski i razredni menadžment |
15 |
5 |
I |
V. Jurić |
Upravljanje i stručno-pedagoško vođenje škole |
15 |
5 |
I |
N. Hrvatić |
Smjer: Rani odgoj i obrazovanje u institucijskom i obiteljskom okruženju
Voditelji:
– prof.dr.sc. Arjana Miljak
– prof.dr.sc. Dubravka Maleš
STUDIJSKI KOLEGIJI
Kolegij |
Broj sati |
ECTS |
Status |
Voditelj |
Kurikulum ranog odgoja |
20 |
10 |
O |
A. Miljak |
Rani odgoj djeteta u obitelji |
20 |
10 |
O |
D. Maleš |
Metodologijski pristup izradi kurikuluma ranog odgoja |
20 |
10 |
O |
A. Sekulić-Majurec |
Vrtić – organizacija ranog odgoja i obrazovanja, koja uči |
20 |
10 |
O |
A. Miljak |
Rani odgoj djece s posebnim potrebama i pravima |
20 |
10 |
O |
A. Sekulić-Majurec |
Alternativni pristupi ranom odgoju |
20 |
10 |
O |
S. Bašić |
Indikatori kvalitete (kurikuluma) ranog odgoja |
20 |
10 |
O |
A. Miljak |
Obitelj, vrtić i zajednica – nove smjernice za praksu, istraživanje i vrednovanje |
20 |
10 |
O |
D. Maleš |
Suvremeni trendovi u obrazovanju odgajatelja |
15 |
5 |
I |
J. Krstović |
Kurikulumi ranog odgoja u svijetu |
15 |
5 |
I |
A. Miljak |
Istraživanja ranog odgoja relevantna za rani odgoj i obrazovanje |
15 |
5 |
I |
A. Sekulić-Majurec |
Metodologija rada na izradi doktorske disertacije |
15 |
5 |
I |
A. Sekulić-Majurec |
Povijesni pregled misli o ranom odgoju |
15 |
5 |
I |
I. Dumbović |
Rano djetinstvo i prava djeteta |
15 |
5 |
I |
D. Maleš |